? ??????????????Why Love Hurts? ????? ?? ???Rating: 5.0 (2 Ratings)??1 Grab Today. 556 Total Grabs. ??????
Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????Love Is Crap? ????? ?? ???Rating: 4.0 (2 Ratings)??1 Grab Today. 227 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

08 Ogos 2009

Operasi membeli barang2 hantaran Part 2

08/08/2009..

Hari ni aku pi jumpa Cik Tunang kat KL untuk misi membeli lagi barang2 untuk dijadikan hantaran. Antara misi arini;

1. Baju Kemeja
2. Kasut (Cik Tunang punyer)
3. Songkok (Kalo ada duet lebeh)

Bermulalah pertemuan kami di tempat biasa, mana lagi kalo bukan KL Sentral yang sentiasa menjadi tumpuan ramai tak kira hari. Bila dah jumpa Cik Tunang dok sebok membelek-belek majalah yang baru dibelinya, kami terus gerak untuk pergi ke Mid Valley (Shopping Kompleks utk minggu ini). Sedang nak membeli tiket Cik Tunang bagitau "Nak Coklat!". Hallamaq..baru teringat adiah ulang thn yang ke 7 perkenalan kami. Untuk tidak menjadikan babak sedih dan mulut tak senyum untuk arini, aku setuju jer (sape tak sayang Tunang). Dia memilih coklat yang aku pun tatau rasanya sebab Cik Tunang akan makan. Dah selesai membayar coklat dan tiket komuter pun dah dibeli kami truskan operasi ke Mid Valley.

Sampai jer tempat yang dituju kami trus ke Jaya Jusco (Mega Sale katakan) untuk membeli baju kemeja. Cik Tunang sempat lagi "mengaut" sapu tangan untuk kegunaan sendiri. Dah dapat baju yg sesuai trus la bayar, dapatlar diskaun 50% (pada hal harga sebenarnya lepas less memang itu, tapi nak kaburkan mata pembeli macam Cik Tunang dorang watla harga tu tinggi yang tak masuk akal).

Selesai misi beli baju kemeja. Kami teruskan lagi untuk membeli kasot Cik Tunang lak. Dok belek2 akhirnya ker Vincci gak yang sesuai. Nak padan dengan tema dan keinginan Cik Tunang. Peringatan ikhlas untuk laki2 yang baca artikal ni..Bagi pendapat yang boleh buat mereka percaya untuk membeli kasot itu, kalao tak bernanah kaki dok tunggu (jangan marah Cik Tunang..I LOVE YOU!!). Dah setel bayar kami trus wat operasi makan lak. Perot dah lapao giler. Sarapan pun takde.

Entah camana sambil nak pi tempat makan (McD..permintaan Cik Tunang) kami leh ternampak lak beg guddies "Pameran Pengantin Malaysia 2009". Apa lagi kami pun trus ke tempat Excibition Hall kat tingkat atas. Saje jer tengok2 kalo ada yang berkenan. Banyak gak pemplet, iklan2 yang dorang promosikan dari 7-9 Ogos ni. Leh dapat harga diskaun lagi. Dah puas melilau kami pun angkat kaki kluar dari sana (tujuan sebenar nk dapatkan beg guddies tu jer) untuk pegi makan.

~Pameran Pengantin Malaysia 2009~

PENUHHHH!!!Tu espresi aku bila tengok kat McD. Ramai giler orang makan. Yang da bih makan pun dok selamba lambat2 bangun. Wat lakonan sedut air lak (macam penah buat jer). Aku dapat idea untuk beli bungkus jer. Kami pun makan la kat ruangan Food Court sebab banyak meja kosong kat sana. Lupa lak nak bagitau makanan ari ni disponser oleh Cik Tunang (mekasih syg!!).

Dah selesai mkn kami trus gerak pi ke Masjid India sebab Cik Tunang ada barang nk beli. Nak survey barang untuk gubah hantaran, Cik Tunang nak wat sendiri. Dah dapat beli barang, Cik Tunang ajak pi cari kedai SSF yang terletak di Jln TAR. Aku memang tatau kedai tu kat ner tapi kami gagah mencari dalam kepenatan dan kaki yang mula lenguh2 nih. Dan hasilnya..kedai SSF kami jumpai. Apa lagi tanpa buang masa operasi membeli bunga bermula. Setiap tingkat kami lawati. Mata memang rambang giler. Semua memang lawa. Syukur aku bukan org yang terlampau kaya kalo tak da lama aku borong barang2 yang Cik Tunang nak (syukur dengan rezki yang ada). Pas dapat bunga dan lilin wangi yang Cik Tunang nak kami pun beredarla dari sana. Kalo lama tak sana memang wat khemah kat sana tanak lik hehehe.

~Kedai SSF yang dicarik~
~Gaya ayu Cik Tunang..buat aku makin jatuh cinta padanya~
~Nie lar bunga yang Cik Tunang carik~
~Cik Tunang dgn barangan yg dibeli~

Masa nak lik Cik Tunang bagi cadangan beli songkok. Aku tak tolak lar. Dah dapat songkok yang harga RM25 kami pun trus lik. Tak leh lama2 kat sana sebab sesak dengan pasar dan orang ramai giler2 shoping. Belum bulan puasa lagi nih.

Aku hantar Cik Tunang kat stesen bus dekat LRT Pasar Seni. Orang tak ramai dan kami pun berpisah wat sementara waktu. Lepas ucap selamat semua aku pun lik dengan menaiki LRT ke KL Sentral pulang ke Klang. Sempat lagi aku beli beg untuk handfon aku nih. Asal murah aku beli la 1.

Abis agenda aku arini. Penat memang penat tapi berbaloi dapat gak beli barang yang nak tu. Aku pun dapat gak lepas rindu kat Cik Tunang yang jarang jumpa ni hehe. MISS YOU SYG!! Minggu depan tatau lagi jadual camana. Apa2 nanti akan ada lagi citer dari aku.

7 ulasan:

HAZELNUT LADY berkata...

aipp siap kutuk org lagi dlm blog nieh..amboi dia yg suka ngepau org..wek..wek..

PenamparJepon berkata...

aik..bila masa lak abg yg pow nih?bukan syg offer nak blanjer McD ker aritu?pasal adiah dgn brg hantaran ner la tau camtu harganya..abg terpaksa redha dgn semua yg tersurat & tersirat (^_^)

intan berkata...

hek eleh..g jln tar gak ke..
ibu,intan dgn adik pon g jln tar gak sabtu aritu..
g shoping raya..hehehe
so nxt week g mana plak?
risau risau..
kang trsrmpak dgn paksu time intan tngah dating plak..
hahahaha

HAZELNUT LADY berkata...

hoho..aper2 jerk..tak kisah pong..ok?

PenamparJepon berkata...

emm ok Cik Tunang

cintaleaixora berkata...

huhuhu... chumel cik tunang.. mcm kenal lak tue.. sape ek??? hehehe.... byk btl die sopin yer....

PenamparJepon berkata...

yerp..mmg byk..nasib duet da bajet..kalo tak mau lagi penuh beg plastik kat tgn tu..heee